En enkel fråga

|
Bara en grej jag kom att tänka på idag när jag hörde några av mina tjejkompisar prata.

Vad sjuttsiken är grejen med Twilight egentligen? 


Missförstå mig rätt nu, jag tycker inte att böckerna är dåliga (ja, jag har faktiskt läst dem, faktum är att jag gjorde det månader innan alla andra). Men det enda tjejer i min ålder verkar prata om just nu är att New Moon har premiär i dagarna och jag fattar helt enkelt inte. Robert Pattinson bla bla bla, Edward Cullen bla bla bla, herregud, så snygg är han ju faktiskt inte! Och jag tvivlar starkt på att ens hälften som nu bedyrar att han är den ende för dem ens hade sett åt honom om han inte hade varit känd. Men som sagt, det här är ingen kritik mot något eller någon. Jag menar inte att man inte ska få tycka att Twilight är bra, bara att den här hysterin har gått lite överstyr.
Och ja, det här kommer från samma person som tillbringade större delen av helgen med att glo på Dansbandskampen. Men jag klagar inte på er så då behöver inte ni gnälla på mig heller :')


För övrigt var jag i skolan idag. Konstigt nog kändes förra veckan lika kort som en helg nu när jag tänkte tillbaka, men oändligt lång när jag låg där i min säng och hostade. Faktum är att jag nästan längtade tillbaka. Dock kan man undra varför när man hör mina vänner som ska föreställa att vara av manligt ursprung står och försöker definiera skillnaden på prutt, fis och fjärt.

4 araber i lägenheten:

chizuko sa...

Fattar inte Twilight heller, har varken läst böckerna eller sett filmen, men fått historien berättad för mig. Och den låter mest.... skum?

l☆na sa...

Haha nej så skum är den faktiskt inte, den är helt okej om inte läsvärd. Bara det att jag blir galen på alla skrikiga fjortisar som tjatar om Edward Cullen blahblah "men han fiiiiiinns väl på riktiigt?" dagarna i ända

chizuko sa...

HAHAH men ja! Så kul att det finns tjejer i min omgivning som säger "men historien känns så äkta, som om det skulle kunna hända mig!" ....Missade dom vampyrdelen or what? XD

l☆na sa...

De sinnessjuka omger oss...XD